En helt vanlig skola – fast ändå inte

Kommunikatör till Strömbäcks folkhögskola

Är du en kreativ och självgående kommunikatör som gillar när arbetsuppgifterna är omväxlande? Vill du arbeta mot målgruppen unga vuxna och sprida ordet om folkhögskolan och dess unika utbildningsform? Nu söker vi på Strömbäcks folkhögskola en kommunikatör på 75%.

Strömbäcks folkhögskola erbjuder ett antal utbildningar med något skilda målgrupper. Allmän kurs är ett alternativ för dem som saknar betyg från gymnasiet. Skolans Fokus-klasser på grundskole- och gymnasienivå vänder sig speciellt till dem som av olika anledning har blivit hemmasittare. Bibelfjäll bedrivs i Hemavan och är en kombinerad bibelskola och fjälledarutbildning. Polisförberedande är för dem som vill bli poliser, och så har vi yrkesutbildningar i form av Undersköterska och Musikalakademien.

Din främsta uppgift som kommunikatör är att paketera och marknadsföra dessa utbildningar. Målsättningen är att öka kännedomen om våra utbildningar och få fler sökande. Skolan bedriver även en konferensverksamhet samt restaurang. I uppdraget som kommunikatör arbetar du även med att marknadsföra dessa verksamheter.

Vi vill att du känner dig hemma i den digitala världen och en av dina arbetsuppgifter är att hålla hemsidan uppdaterad med information om utbildningar, events, nyheter och personal. Du är den som skapar innehållet i form av text, bild och video. Du uppdaterar skolans sociala medier och tar fram en strategi för vilka sociala plattformar vi ska använda och på vilket sätt. Du skapar även innehåll för skolans digitala nyhetsbrev.

Tidigare erfarenhet av att publicera, utveckla och underhålla en hemsida i WordPress är meriterande. Detsamma gäller erfarenhet av arbete med SEO, SEM och webbanalys. Du behärskar även print, och kan skapa enklare trycksaker som kurskatalog, flyers och tidningsannonser.

Din bakgrund

Vi tror att du har arbetat några år som kommunikatör eller innehållsproducent, och har en för uppdraget lämplig utbildning. Tidigare erfarenhet av att ha arbetat mot målgruppen unga vuxna är meriterande. Det är naturligt för dig att samarbeta och kommunicera på ett prestigelöst sätt. Du tycker om att skapa nya kontakter och tar aktivt initiativ i sociala sammanhang. Som kommunikatör är du självgående och driver ditt arbete framåt och strukturerar själv ditt angreppssätt och planering. Du har ett kreativt mindset och tänker gärna i nya banor.

Om Strömbäcks folkhögskola

Strömbäcks folkhögskola ligger 18 kilometer söder om Umeå, precis där Umeälven möter havet. Här finner du en historisk miljö med en unik natur. Här finns ungefär 170 deltagare varav ungefär hälften bor på skolans internat.

Strömbäcks folkhögskola är en stiftelse vars huvudmän är EFS i Västerbotten samt Svenska kyrkan.

I din ansökan vill vi att du bifogar CV, personligt brev och arbetsprover.

Skicka din ansökan till: berith.sonning@strombacksfolkhogskola.se

Ansök senast: 2022-06-03

Om anställningen

Omfattning: 75%

Varaktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Kvalifikationer

Informatör/Kommunikatör:  2-4 års erfarenhet.

Övrigt

Vi sparar dina handlingar i 1 år från det att rekryteringsprocessen är avslutad. Den rättsliga grunden för att behandla dina personuppgifter är intresseavvägning.

Om du har frågor om tjänsten, kontakta:

Berith Sonning
Biträdande rektor